PROCÉS D´ENSENYAMENT D´UNA CANÇÓ
A l´hora de seleccionar una cançó, hem de tindre en compte els següents aspectes:
1. La lletra de la cançó deu posseir continguts acords amb els interessos dels xiquets/xiquetes:llenguatge simple i comprensible, fàcil de memoritzar.
2. La melodía deu adaptar-se a l´extensió vocal dels xiquets/xiquetes.
3. El ritme de les cançons no deu ser complicat.
4. La tonalitat deu tenir-se en compte, no són aconsellables els tons amb molts sostinguts .
Passos que hem de seguir per a ensenyar una cançó:
. Fer que els xiquets/xiquetes escolten la cançó.
. Recitat ritmic, fraccionant la cançó en estrofes que seràn repetides pels xiquets/xiquetes en eco; amb aixó aconseguirem al mateix temps, fixar el ritme de la cançó i memoritzar el text.
A l´hora de repetir les frases ho farem imitant diferents personatges (un home, una xiqueta un animal…) o estats d´anim (content, trist, cansat, plorant…).De la mateixa manera podem fer-ho fort o fluix, lent o ràpid. Amb el que conseguirem treballar qualitats del so i al mateix temps evitarem que aquest procés siga avorrit.
. Desprès procedirem a donar a les xiquetes/xiquets la versió melódica de la cançó també fraccionant la cançó en la mesura que estimem convenient, amb el fi de que siga repetida per ells. Aquesta versió melòdica podrem fer-la amb la nostra veu, cantant directament amb el text o amb la flauta.
. Després repetirem la melodía amb diferents veus i onomatopeies.
. A continuació acompanyarem la cançó amb moviments i gestos.
Una vegada apressa la cançó les/els mestres tindrem en compte les regles més elementals del cant, especialment en el que es refereix a la respiració, procurant que aquesta es realitze en els llocs adequats, intentant que no es fasa en mig d´una frase i encara menys al mig d´una paraula. Procurarem que la inspiració siga profunda especialment abans dels sons aguts. En quant a l´articulació deurem procurar que els xiquets/xiquetes pronuncien correctament amb el fi de que el text siga intel.ligible
No hay comentarios:
Publicar un comentario